Ny dag med nya möjligheter

Som ni ser så har jag lyckats göra bloggen lite sommar fin. Egentligen skulle jag väll kanske vilja ha headern i gult i stället (ja jag tycker om gult) men rött är ju fint det med.
Sitter och bläddrar igenom blocket sida för sida i hop om att hitta en fin soffa till ett bra pris, men detta är lättare sagt än gjort...

Idag är jag nästan lika rastlös som jag var igår, men idag är det trots allt lugnet före stormen. Sista föreläsningen för den här terminen och hemtentan lämnas ut imorgon. Men vad gör jag då för att fördriva tiden? Jo jag har laddat ner lite musik till i helgen och med lite flyt så hittade jag faktiskt rätt mycket bra musik!

Mamma ringde nyss och sa att hon kanske hade fått nys om ett jobb till mig i sommar och glad som jag blev(eftersom den där jävla soffan ska köpas) ringde jag direkt upp nummret mamma gav mig, men tror ni inte han sa att han precis hade tillsatt tjänsten?! Men han tog mitt nummer om de skulle behövas någon av någon anledning. Jag skulle faktiskt hellre haft mer flyt på jobb fronten än på musik fronten just för tillfället eftersom vi måste köpa saker till lägenheten...




Om jag skulle ta och berätta lite om min cykel kanske?
Lotta har klagat på att hon tycker jag har lite luft i bakdäcket på min cykel, jag har egentligen inte brytt mig eftersom jag är rätt van att ha lite luft i däcken. Men då var det ju en sån fin och varm kväll här för ett tag sen så då tänkte jag att en liten cykeltur och pumpa däcket kanske skulle vara en bra utflykt.
Sagt och gjort så jag cyklar bort till OK.
Men när jag då ska försöka få in luften i däcket så går det inte så bra så jag tänker att om jag skruvar upp ventilen lite grann så ska det nog gå bättre. Men vad händer? jag råkar tömma hela hjulet på luft.
Ni vet all luft bara puuuuuhhhhhhuuuuuu och bakdäcket står med stålramen på marken. Ajja så farligt kan det väll inte vara ?Åker luften in så måste den ju gå att få in igen.
Återigen lättare sagt än gjort. Men tillslut efter ca 10 min så lyckas jag få in så pass mycket luft att cyklen går att cykla på om jag undviker alla hål och gupp. Funderar på att ringa hem och fråga hur jag ska göra, men vad gör det om jag är i Umeå och dom hemma i skell? Så då kommer jag på att Jennifer kanske har en cykelpump.
Ringer till henne och hon börjar skratta åt mig men säger att det är bara att komma så fixar vi cykeln. Hon blev min hjältinna som pumpade upp mitt däck så nu kan jag cykla på cyklen igen, dock så är det rätt lite luft fortfarnade så om nån som kommer i helgen och har orkat läsa allt detta.
Skulle nån kunna ta med en cykelpump till lilla mig? :D


Jag och jennifer på sittningen


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0